reede, 8. aprill 2011

Viimase veerandi algus

Nonii, piinlikult pikk paus on küll sisse tulnud, aga kuidagi igav on ühepoolselt jutustada... . Ootaks ikka teiepoolseid kommentaare või lastevahendatud muljeid või mingitki märki, et teile seda üldse vaja on, mida ma teen! :)
Meie teeme igatahes usinalt tööd ja püüame endast välja pigistada veel kõike, mida talvest järgi jäänud on. Kevad ei taha kuidagi tulla ega meid vitamiinide ja energiaga toita. Seega tunneme end üsna väsinu ja tühjakspigistatuna. Kas pole nii?! Aga õppeaasta lõpuni on veel tervelt kaheksa nädalat jäänud!!!
Vaikselt hakkame juba õpitud materjale kordama, aga lisaks õpime veel ka uut. Eesti keeles tegelesime möödunud kahel nädalal jutustamisega, ilmeka lugemise arendamisega, teksti mõistmisega ehk küsimustele vastuste leidmisega. Põhjalikumalt käsitlesime sel nädalal raamatute teemat. Arutlesime selle üle missuguseid raamatuid võib raamatukogus leiduda, mida neist leida võib, kellele need mõeldud on ja kordasime üle, kuidas raamatuid hoidma peab. Selle teema juures hetsime pilgu ka meie klassi tublimatele lugejatele (lugemispäeviku täitmise põhjal). Katil, Eeval, Liisal ja Anett'il on loetud kuus raamatut, aga palju ei jää alla ka Liseth, Merilin S ja Annabel V, kellel on loetud viis raamatut.
Sel nädalal õppisime lugema luuletusi ja saime teada, et need sõnad, mis kõlavad sarnaselt on riimuvad sõnad. Selle kinnistamiseks jäi esmaspäevaks värvida tööleht riimuvate sõnade järgi.
Kirjutamise osas õppisime, et elusolendite kohta küsime kes, eluta ehk esemete, *taimede ja loodusnähtuste kohta mis. *Me teame, et taimed kuuluvad tegelikult elusolendite hulka! Kordasime üle, kuidas jagunevad häälikud rühmadesse. Täpsemalt rääkisime sulghäälikutest ja saime teada, et eesti keeles on sõnade alguses tugevad sulghäälikud ehk k, p, t. (Õpetaja avaldas meile "saladuse", et need sõnad, mis algavad nõrga sulghäälikuga on laenatud teistest keeltest.) Õpetaja kiusab meid pidevalt ka nende suurte algustähtedega... . Meil peab meeles olema, et lause algab ja nimed kirjutatakse ALATI suure algustähega! Suurtest kirjatähtedest oleme juurde õppinud P, B ja R.
Igal nädalal püüame kirjutada ka harjutuste vihikusse. Esimesel nädalal peale vaheaega tegime üle pika aja tahvliteksti, mille ärakirja puhul hindas õpetaja käekirja. Need on meil, kaasa arvatud poistel, üsna ilusad! Aga eks harjutamine teebki meistriks! :P Sel nädalal kirjutasime etteütlust. Ja ikka peame meeles pidama kõiki õpitud reegleid. Aga neid on juba üheksa!!! Varsti peame suutma etteütlust kirjutada ilma eelneva harjutamiseta!?
Matemaatikas oleme tegelenud üleminekuga lahutamisega. Selleks õppisime selgeks reegli, mida me iga lahutamise tunni alguses kordame, et enne lahutan nii palju, kui on üle 10, siis ülejäänud osa. Aga mõnel on nii raske aru saada, kuidas selle 10ni arvutatakse ja mis asi veel see ülejäänud osa on. Küll me vaatasime tibude ja kutsude kadumist arvutiprogrammi abil ja õpetaja on igasuguseid erinevaid näiteid tahvlile toonud. Nüüd me peaks teadma veel ka seda, et lahutamist saab kontrollida liitmise abil. Ja kolme seotud arvuga saab koostada koguni neli erinevat tehet - kaks liitmist ja kaks lahutamist!
Ühes matemaatika tunnis (tegelikult venis see kaheks tunniks) saime kasutada uut tehnikaimet! Nimelt oli meil klassis selline vihik, et kui õpetaja või meie ise sinna kordamööda kirjutasime, siis see, mis me kirjutasime ilmus ka arvuti kaudu seinale! Äge! (- ütlesid lapsed). :D

Kolmapäeval oli inimeseõpetuse projektitööde tähtaeg. Osa jõudsime kuulata kolmapäevases tunnis, osa kuulasime täna, kui võtsime loodusõpetuse asemel inimeseõpetuse, et saaks projektide tutvustamisega ühele poole. Tööd on tõeliselt toredad ja olen õnnelik, et nii uhkete asjadega hakkama saime! Lastelt uurides, mis neile eriti meeldis, selgus, et kõige huvitavamad olid luuletused ja mälestused sugulastest või naljakad juhtumised pere või sugulastega. Lisan eraldi teemana blogisse väljanoppeid töödest. Veel meeldis lastele, kui töös oli palju pilte/ fotosid, mis lisasid töödele vaatamisväärsust. Need jäävad nüüd õppeaasta lõpuni klassi näitusele, et lapsed saaksid ise üksteise töid lähemalt uurida ja ka vanematele võimalus anda teiste töödega tutvuda (lastevanemate koosolekul, mais). Eriti toredad tööd ja väga head ettekanded olid Martinil, Kermol, Anett'il, Katil, Liisal, Kauril ja Eeval. Vaid kahel tööl olid vanemad last liiga palju aidanud ja lapse eest need lühikesed tekstid ära kirjutanud. Koostöö on küll oluline, aga hinne läheb siiski lapsele. Edaspidi võiks sellega arvestada ja lasta lapsel tekst ise ümber kirjutada. Me oskame seda juba küll! ;) (Sugupuu ei käinud selle märkuse alla.)
Loodusõpetuses rääkisime, kuidas valgus peegeldub. Igaüks sai ise katsetada, kuidas tekib seinale valguse peegeldumise tagajärjel "päikesejänku" ja kuidas kirjutada oma nime peegelpildis.
Kunstiõpetuses punusime endale järjehoidja, vormistasime oma projektidele ilusad tiitellehed, raamatukogu joonistusvõistluse raames joonistasime postreid/ plakateid raamatutest, mõni laps jõudis joonistada ka rmk konkursile "Metsa postkaart". Viimases kunsti tunnis alustasime oma raamatu tegemist. Igaüks saab valida, mis teemal tema tahab raamatu teha. Variantideks on 1) "Väike raamat minust" 2) "Minu mõistatuste raamat" 3) "Minu vanasõnade raamat"4) "Minu luuletuste raamat". Meie ise oleme autorid ja illustraatorid.

Eelmisel reedel, 1.aprillil tähistati koolis klouni-stiilipäevana ka naljapäeva. Pildid meie klassi naljadest ja klounidest on eelmises postituses.
Sel esmaspäeval oli meil harukordne võimalus oma koolis kohtuda lasteluuletaja Ilmar Trulliga. Kõigil oli võimalik luuletajale küsimusi esitada ning tema vahvaid luuletusi kuulata. Pärast sai küsida ka autogramme.


Juba pea kahe nädala pärast läheme Viljandisse "Karlson katuselt" vaatama. Veel on osadel bussiraha (5 €) maksmata.
Järgmisel nädalal, kolmapäeval on koolipildistamine. Ilus oleks, kui sel päeval on riietatud pisut viisakamalt.
Neljapäeval on lastevanemate üldkoosolek V-XII klassile. Meie klassi lastevanemate koosolek toimub mais - siis, kui mul on võimalik teile edastada juba mingeid kokkuvõtteid meie tööst. Hetkel tegelen arenguvestluste ettevalmistustega. Kui kellelgi on kindel soov arenguvestlus sel aastal läbi viia, palun andke mulle märku!

Selleks, et ma ei peaks siia üksi pidevalt märkmeid tegema, mõtlesin välja nädalaküsimuse, millele ootan vastuseid kommentaarides. Siis on mul ka põhjust tihedamalt blogi külastada ja motivatsioon blogi täitmiseks ka suurem! ;)
Nädala küsimus: Kuidas teile endale meeldis projekti koostamine ja selle tulemus?

3 kommentaari:

  1. Projekti koostamine koos lastega oli tore ettevõtmine ! Luuletusi tehes ja naljakaid lugusid meenutades sai päris palju nalja ja naerda. Kuna tüdrukud koolivaheajal ei tahtnud laua taha istuda,läks hiljem projekti kirjutamisega kiireks ( kirjutavad veel aeglaselt).
    Tulemusega olen väga rahul! Loeks meeleldi blogist ka teiste laste tööde toredaid väljanoppeid!

    VastaKustuta
  2. Projekti koostamine 1.klassi õpilastel on minu arvates liiga vara.

    VastaKustuta
  3. Olles ka juba pikemat aega stabiilselt bloginud, siis tagasiside on tõesti raske tulema, aga vaata oma blogi statistikat ja siis saad aru, kas loetakse või mitte. Kõige raskem ongi see kui jätad pooleli, sest hiljem uuesti püsilugejaid on raske saada. Edu

    Arto

    VastaKustuta