pühapäev, 6. märts 2011

Tõsine töönädal

Möödunud nädal oli meil üsna töine. Esmaspäeval õnnitlesime sünnipäeva puhul Annabel'i. Mingit muud kalendri tähtpäeva ei olnud. Küll aga külastas meie tunde direktor ja loodusõpetuses käis meile tuleohutusest rääkimas minu isa, Tuve Kärner. Nagu juba varem räägitud, siis on väga tore, kui keegi vanematest oma hobi või elukutset tutvustada tahaks. Senini oleme külastanud Melani isa ja Kauri ema.
Esmaspäeval tegime väikese tagasivaate Eesti sünnipäevale - lugesime luuletust, mõtlesime, mida on riigil üks (nt president, riigikogu) ja mida mitu (nt linnad, ministrid) ehk õppisime ainuse ja mitmuse eristamist ning mitmuse tunnust -d.
Mõtlesime ka sellele, missugune peaks olema üks õige sõber. Ja saime teada, et kui täishäälikud saavad omavahel sõpradeks, siis moodustavad nad täishäälikuühendi.
Kui rääkisime kõige toredamatest tundidest, siis selgus minu üllatuseks, et see pole meie klassi laste jaoks üldsegi mitte vahetund nagu oleks võinud ennustada vaid hoopisiki eesti keel, matemaatika, meisterdamine ja kehaline. Vahetund ei meeldi sellepärast, et seal on igav ja seal karjutakse.
Saime teada, et kui eesel Iia liiga palju telekat vaatas, jäid tal silmad haigeks ning arst pidi talle prillid kirjutama. Nende pärast aga hakati teda koolis norima. Õppisime koos rott Ruudi ja vares Vaaguga, et sõbra norimine on väga inetu tegu ja kui Iia korralikult prille kannab, saavad ta silmad peagi terveks.
Kratt Kata aitas meie klassi korrapidajatele korrapidaja ülesanded meelde tuletada. Siinkohal võiks teiltki, head vanemad, paluda, et te oma laste koristamisoskusele ja segaduse märkamisele rohkem tähelepanu pööraksite. Nimelt on meie klassi garderoob pidevalt nii segamini, et koristaja endale sinna sisenedes kõigepealt raja sisse peab tegema. :S Klassijuhataja tunni ajal käisime küll riideid ja asju koos sorteerimas, aga järgmisel päeval üle ukse kiigates nägin täpselt neid samu riideid, mis said ühele poisile jagatud jälle mööda garderoobi laiali... .
Lisaks õppisime Kata loo abiga selgeks uue reegli, et nimed kirjutatakse suure algustähega. Sel nädalal alustasime ka suurte kirjatähtede kirjutama õppimist ja selgeks said U, Ü ja V.
Matemaatikas tegime kontrolltöö teises kümnes liitmise ja lahutamise peale. Sellest järeldus, et nii mõnelgi oleks vaja rohkem arvutamist harjutada. Värvimise töölehed on selleks väga hea ja kasulik materjal, kui lapsed sellega tõesti ise tööd teevad. Enamusele meeldib neid lehti väga teha.
Uue teemana õppisime sel nädalal üleminekuga liitmist ühest kümnest teise.
Inimeseõpetuses rääkisime kodust. Mõne lapse puhul selgus, et ei teata oma kodust aadressi. Arutasime, miks peaks üks koolilaps oma kodust aadressi teadma ja jõudsime selgusele, et see on vajalik ettearvamatute ohtude korral, aga ka selleks, et sõbrad saaksid sulle näiteks kirja saata või külla tulla.
Edaspidi räägime perest ja suguvõsast ning nende teemade kokkuvõtteks peaks valmima väike projektitöö. Selge on see, et selline töö peaks valmima esimese klassi õpilasel vanema toega. Nii et pangem vaim valmis! ;) Täpsema projektitöö juhendi annan järgmises sissekandes ja lastele kätte koos suuliste selgitustega.
Kunstiõpetuse tunnis tegelesime tikkimisega, mida jätkame veel esmaspäeval.
Tuleval nädalal on kaks tähtpäeva - vastlapäev ja naistepäev. Isad ja pojad, pöörake siis sel teisipäeval rohkem tähelepanu oma naistele (ka väikestele) ja vastlapäeva puhul võiksite teha väikese jalutuskäigu koos perega kelgumäele ning lasta vastlaliugu! ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar