neljapäev, 17. märts 2011

Kiire veerandilõpp

Nagu isegi ehk aru olete saanud, on veerandi kaks viimast nädalat läinud nii kiirelt, et lihtsalt pole aega ega võimalust olnud blogi täita.
Hoiatan ette, et sissekanne on pikk, kuid põhjalik. :D


Õppetöö on käinud täie hooga. Lõpuks ongi nädal aega vabadust ja puhkust! ... või mitte päris. Tore oleks, kui vaheajal ka raamat kätte võetaks. ;) Järgmine lugemispäeviku esitamise tähtaeg on 28.märts ehk kohe peale vaheaega. Need, kellel on lugemispäevikus juba vähemalt kolm raamatut täidetud ja hinnatud, ei pea seda seekord esitama.


Nüüd aga tagantjärele tarkus:
eesti keeles oleme eelmisest sissekandest alates päris palju uut tarkust juurde saanud. Suuremat tähelepanu oleme pööranud jutustamise õppimisele. Oleme proovinud jutustada piltide abil, kus lause algus on ette antud ja ka ise jutule lõpu välja mõelnud. Tuleb üsna raskelt, aga ega ta tulemata saa jääda. Kirjutada püüame ka rohkem ja kirjatähtedega, sest muidu on raske eristada õpitud suure algustähe reeglit nii lause kui nime alguses. Ja vastasel juhul võivad kirjatähed ka meelest minna. Nüüd on meil ka uued abijoonega vihikud, mille abil saab ala- ja ülatähtede õigekirjale rohkem tähelepanu pöörata. Käekirjad on meil päris ilusad ja tähtede kirjapilt on ka suuremal osal selged. Pidevat kontrolli ja meeldetuletamist vajab vihikusse kirjutamisel vormistus. Toon eesti keele vihiku vormistuse nõuded välja - saate ka jälgida. Pealkirja kirjutame eelmisest harjutusest kolmandasse vahesse, keskele ning tõmbame joone alla. Kuupäeva kirjutame pealkirja kõrvale joonele, välimisse serva. Pealkirjast jätame ühe rea vahele ja alustame harjutuse kirjutamist servast. Alati peame meeles juba õpitud reegleid (vt reeglipuu tv lk 2). Need suured algustähed, mis on veel õppimata, kirjutame joonis(e trüki)tähega.

8.märtsil meenutasime vastlapäeva traditsioone ja pisut puudutasime ka rahvusvahelise naistepäeva teemat.
Suurema tähelepanu all on viimasel ajal olnud vanasõnad. Eraldi käsitlesime ainult vanasõnu emakeelepäeval, 14.märtsil. Ka teiste õpetajatega arutledes, tuli välja, et tänapäeva lapsed ei tea tihtipeale vanasõnade tähendusi. Ehk võiks neid kodus rohkem kasutada ja seletada?! ;)
Vanasõnade abiga saime kinnitust, kui olulised on sõbrad ja et me võime neile loota, kui oleme hätta sattunud.
Telefoniga vestlemise teema juures jõudsime kindlale arusaamisele, et oma kodust aadressi peab igaüks teadma. Sest, kui peaks juhtuma mingi õnnetus, kui on vaja arsti, politsei või päästeameti abi, siis on vaja osata seletada, kus õnnetus juhtus ja aadress ning telefoninumber anda.
Lugesime ja jutustasime, kuidas vares Vaak kimbatusse sattus, kui ta telefoniga mängis ja õpetajale ning arstile valetas. Saime jällegi kinnitust vanasõna abil, et valel on lühikesed jalad. Veel teame, et kunagi ei tohi helistada hädaabi telefonile ja valetada, et abi vajad, sest samal ajal võib keegi tõsiselt hädas olla. Samuti rääkisime sellest, et ei enda ega kellegi teise telefoniga ei ole ilus teha rumalaid kõnesid.
Neljapäeval kordasime üle, kuidas jagatakse häälikud rühmadesse (täis-, kaas- ja sulghäälikuteks). Täishääliku pikkust oleme juba õppinud, nüüd pöörasime tähelepanu ka kaashääliku pikkusele.
Kirjatehnikas oleme suurtähtedest juurde õppinud E, O, Ö, Õ, S, Š, T, F.
Matemaatikas oleme põhjalikult tegelenud üleminekuga liitmisega. Edaspidi võiks vähem kasutada abivahendeid arvutamisel ehk pöörame suuremat rõhku peastarvutamisele. Tore oleks, kui sellega ka kodus järjepidevalt tegeletaks. Tunnis suulist peastarvutamist eriti palju teha ei jõua, kuna õpilasi on palju ja siis hakkab üsna ruttu igav. Kui kodus iga päev kasvõi paar korda mõnd tehet küsida, ei tohiks see muutuda lapse jaoks ka igavaks ega koormavaks. ;)
Uuel veerandil alustame kohe üleminekuga lahutamisest!
Inimeseõpetuses vestlesime oma kodust, perekonnast ja suguvõsast. Need teemad on projektitööle aluspõhjaks. Samal ajal sai loodusõpetuses käsitletud ohutuse teemat pikalt ja põhjalikult. Nii loodusõpetuses, inimeseõpetuses kui eesti keeles käsitletud teemade toel jõudsime arusaamisele, et meie kodu on meie kindlus ning selle ja oma pere kaitsmiseks on oluline teada kodust aadressi, et vajadusel kiiret abi kutsuda.
Projektitöö juhendid peaks nüüd kõigil olemas olema. Lisan selle ka siia mõningate seletustega. Töö vormistus peaks olema korrektne ja töö võiks olla A4 formaadis kiirköitjasse köidetud. Tööl on tiitelleht ja peateemaks on "Minu pere". Tiitellehe teeme lastega koos koolis! Töö teemad jagunevad kolme ossa. Esimene alateema on Minu kodu. Siin peaks kirjeldama lapse võimete kohaselt, milline on tema kodu, kui vana see on (või kui kaua olete teie oma perega seal elanud), kellega koos selles kodus elatakse (k.a. koduloomad). Tore oleks, kui tööle on võimalik lisada oma kodust foto, aga kindlasti peaks olema lapse enda joonistatud pilt oma kodust. Veel peaks olema lisatud väike luuletus oma kodust.
Teiseks alateemaks on Minu pere. Siin peaks kirjeldama, milline on teie pere, kes sinna kuuluvad (koos nimetustega, nt ema Ene), teie pere traditsioonid lühikirjeldustega ning pere foto ja/või pilt.
Kolmandaks alateemaks on Sugupuu. Siin peaks joonistama sugupuu, kus on olemas vähemalt kolm haru (laps+tema õed-vennad, lapse vanemad+ (tädid-onud), vanavanemad (nii ema- kui isapoolsed). Lisaks võiks olla väike mälestus või naljakas lugu, mis on seotud sugulastega (nt suguvõsa kokkutulekult vm).
Töö koostamisel kasutage julgelt abiks inimeseõpetuse tööraamatut või muid abivahendeid. Kui endal tuleb mingi huvitav mõte töö täiendamiseks, palun väga! Töö esitamise tähtaeg on 6.aprill. Iga laps peaks iseseisvalt oma töö ette kandma. Kui õnnestub, proovime salvestada esitlused ka videole. ;)
Loodusõpetuses rääkisime lisaks ohutuse teemale erinevatest valgusallikatest. Saime teada, et kirjutuslaua lamp peab paremakäelistel asuma vasakul pool ja vasakukäelistel paremal pool, sest vastasel juhul langeb vari tööle ette ja me ei näe, mida kirjutame või joonistame. Tasub kodus üle kontrollida! ;)
Kunstiõpetuses tegelesime tikkimisega. Enamusele see töö väga meeldis ja lõpptulemused olid päris kenad. Tublimad said selgeks isegi kuni viis pistet. Valmistööna tegid poisid järjehoidja ja tüdrukud väikese liniku.
Kuna talv on liiga pikaks veninud, lootsime, et kevad tuleb kiiremini joonistades oma kodu kevadeootuses (jääpurikad räästas tilkumas).
Veel maalisime imeilusaid töid kaldest akvaariumis.
Ja viimases kunstiõpetuse tunnis sai iga laps endale ise tunnistuse pealse kujundada. Need tulid välja väga toredad ja isikupärased!
Kehalise kasvatuse õpetajad kiitsid esimese klassi õpilasi selle eest, et peaaegu kõigil (24st 21l!)olid olemas suusad! Terve kooli peale olime selle poolest tublimad! Usun, et suusavarustuse soetamine ei olnud mõttetu, sest talv on olnud väga ilus ja lumerohke ning selliseid talvesid ennustatakse veel pikaks ajaks. Ja suusad peavad vastu ka mitu-mitu aastat ning kui lapsi on peres rohkem, saavad nad neid kasutada ka kordamööda.
Veerandi viimasel päeval toimus peale eesti keele tundi klassijuhataja tund, kus tegime kokkuvõtteid pikast kolmandast veerandist. Saime esimest korda päris tunnistused! Meie klassis õpivad kaheksa õpilast ainult viitele. 14 õpilast õpivad neljadele-viitele, aga kahjuks on nende seas kuus õpilast, kes peavad natuke mõtlema oma käitumise või hoolsuse üle. Loodame, et õppeaasta lõpuks on ka need näitajad paranenud. Kui tunnistused käes, maiustasime natuke šokolaadiga.
Peale klassijuhataja tundi toimus 11.klassi poolt korraldatud väike spordipäev. Meie võistlused toimusid koos 2. ja 3. klassiga, segavõistkondades. Oli tore!
Väike palve: Palusin lastel viimasel päeval garderoobist kõik oma asjad ära viia, et saaks selle lõpuks korda! Pöörake, palun, ka ise rohkem tähelepanu sellele, et lapsed tooksid iga nädala lõpus kehalise asjad koju, et need ei koguneks garderoobi ja ei tekitaks seal segadust.
Veerandi kokkuvõtteid tehes märkasin, et mul on ka väga tublid lapsevanemad, sest 24st 20 kasutavad eKooli. Suur tänu teile! See lihtsustab minu tööd õppetöö tagasiside andmisel. (Väike unistus on, et ehk vähemalt kahel neist, kellel veel ei ole eKooli, saab see ka lähiajal olema?!) Samuti olen väga tänulik neile vanematele, kes kirjutavad puudumise kohta teate otse eKooli kohe esimesel puudumise päeval (nii nagu kooli kodukord seda nõuab). Neil, kes kasutavad eKooli, on arvestus puudumiste kohta korras. Telefonitsi teatamisel on see oht, et kui tegelen samal ajal mingi muu asjaga (nt kodus kiiruga laste riietamisega vm), siis võib mul see ununeda. Kui saadate teate sõnumiga, on see oht väiksem.
Kuna eKooli kasutamine on nii aktiivne, siis arvan, et edaspidised blogi sissekanded hakkavad olema pisut tagasihoidlikumad õppetöö kirjeldamise poolest.
Tunnen, et meie koostöö on tugev ja meeldiv. See on minu jaoks väga oluline. Tänan teid selle eest! Siiski tahaks vahel pisut tagasisidet, et kuidas teile meie tegemised meeldivad või ei meeldi. Või ehk on teil tekkinud mingisuguseid küsimusi või probleeme? Andke sellest julgelt märku. Avalikult (ja anonüümselt) saab blogi postitusi kommenteerida sissekande all. EKoolis saab seda teha vestluste alt, kas isiklikult mulle või ka kogu klassi vanematele (valikust). Kui soovite veel isiklikumalt midagi küsida, siis alati võite kirjutada mulle mailile. Samuti võite kiiremate küsimuste korral mulle helistada.
Eelinfo: Järgmisest veerandist alustame ka arenguvestlustega. Kel on endal selle vastu huvi, andke teada! Kõikide lastega seda sel aastal läbi ei vii. Meie koolis on arenguvestluste pidamine jagatud nii, et see toimub üks kord (vajadusel rohkem) ühe kooliastme jooksul (1.-3.kl.).
Alanud on kevadine koolivaheaeg. Laske lastel puhata! Saatke nad õue! Ja puhake ka ise (lapse õpetamisest, õppimise kontrollimisest)! Olete seda väärt!!! :)
Tänan tähelepanu eest!!! :)
Päikest!
P.S. Järgmine sissekanne fotodega meie tegemistest kolmanda veerandi lõpus! ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar