reede, 21. jaanuar 2011

See nädal möödus kuidagi nii kiiresti!

... ütlesid Melani ja Annabel täna. :D
Meie nädal algas sünnipäevalapse Kenneti õnnitlemisega.
Terve nädala rääkisime aastaaegadest: kordasime/ vastasime Aastalaulu, tegime rühmatöid kirjeldamaks aastaaegade iseloomusid ja tunnuseid, õppisime laulu aastaaegadest. Lugesime katkendit, kuidas aastaajad tekkisid samanimelisest Margit Saluste raamatust.
Teame, et taevas on tähed, aga ka raamatus on tähed. Taevas on tähed, mida me näeme, kuid kokku ei jõua iialgi lugeda. Aga raamatus on tähed, mida me näeme ja kirjutame ning neid lugedes muutuvad raamatutähed häälikuteks, mida me kuuleme ja hääldame. Veel teame, et tähtedest saab kokku panna sõnu, sõnadest lauseid ja lausetest jutu. Lisaks teame, et häälikuid jagatakse erinevatesse rühmadesse: täishäälikud, kaashäälikud, sulghäälikud ja võõrhäälikud. Täishäälikutega õppisime selgeks ühe laulugi.
Kirjatähtedest õppisime kirjutama t ja v tähte. Lapsed said esimese koondhinde kirjatehnika eest (h-t). Neljapäeval tegime esimest korda (õpitud) etteütlust.
Matemaatikas õppisime mõõtühikuid sentimeeter (cm) ja meeter (m). Lahendasime ülesandeid kasutades mõõtühikuid, joonestasime sirglõike, mõõtsime asju joonlaua ja meetripuuga. Raskusi tekitavad tekstülesanded. Püüame neile edaspidi rohkem rõhku panna. Ikka veel ei ole kõigil lastel joonlaudasid! Ometigi räägin lastele ja kirjutan siin blogis... . Võib-olla lihtsalt nende laste vanemad ei loe blogi?! Me kasutame joonlaudasid iga päev ja see peab igal koolilapsel olemas olema!!!
Kunstiõpetuses tegime esmaspäeval paaristööna kalendreid. Enamasti sai jagatud nii, et lapsed said teha oma sünnipäevakuu kalendri. Ja seda tööd tegema hakates selgus kurb tõsiasi, et väga paljud esimese klassi lapsed ei tea (kuigi peaksid teadma!), millal on nende sünnipäev!? Mõni teadis vähemalt oma sünnipäevakuud.
Reedel meisterdasime endale visketopsid. Nädalavahetuse ülesandeks jäi nööbi topsi püüdmine selgeks õppida. ;)
Inimeseõpetuses rääkisime enda ümber olevate inimeste märkamisest ja vajadusel neile abi pakkumisest. Tundus, et meie klassi lapsed oskavad märgata abivajaid enda ümber ja ei karda neile abikätt ulatada.
Loodusõpetuses võtsime kokku kahe nädala jooksul õpitud aastaaegade tunnused ning uue teemana käsitlesime eluta looduse tunnuseid.
Liikluse teemana kordasime pimedal ajal eriti tähtsa helkuri kasutamise vajalikkust! Seda ei peaks ega tohiks häbeneda kanda ka ükski täiskasvanu. Helkurit peaks kandma nii asulas, maantee ääres liikudes kui külavaheteel.
Lugemispäevikutega leppisime kokku, et kuna ma teiste tegemiste kõrvalt siiski ei jõua neile ükshaaval pilku peale visata, siis hakkan neid koguma enda kätte ühel korral kuus. Ja kuna õpilane peaks lugema II poolaastal vähemalt viis raamatut, siis jagubki iga kuu jaoks üks raamat. Seega, selle kuu tähtaeg on 31.jaanuar!
Soovitan väiksema lugemishuviga lastevanematel oma lastele raskemaid raamatuid kohe alguses mitte kätte anda. Muidu nad ei taha varsti enam üldse lugeda. Veel üks väike soovitus, kui laps ei taha ise üldse lugeda, siis tekitage talle huvi lugedes mingi väike, aga huvitav lõik ise ette. Ja kui lapsel tekib huvi, mis edasi saab, siis laske tal endal edasi lugeda! Samuti võiks talt vahepeal küsida, kas ta ikka aru ka saab, millest loeb. ;)
Nädalavahetuseks jäigi koduseks ülesandeks lugeda raamatut (ja lõpetada pooleliolev lehekülg kirjatehnika vihikust).
Järgmisest nädalast on jällegi muutused tunniplaanis, aga loodetavasti on see nüüd selleks veerandiks lõplik.
Esmaspäev: 1. muusika 2. eesti keel 3. matemaatika 4.kunstiõpetus 5 kunstiõpetus 6. koor
Teisipäev. 1. eesti keel 2. eesti keel 3. kehaline kasvatus 4. matemaatika 5. õpiabi (I rühm)
Kolmapäev: 1. eesti keel 2. matemaatika 3. kehaline kasvatus 4. inimeseõpetus 5. klassijuhataja 6. koor/ kunstiring 7. kunstiring
Neljapäev: 1. eesti keel 2. muusika 3. matemaatika 4. kunstiõpetus 5. õpiabi (II rühm)
Reede: 1. loodusõpetus 2. eesti keel 3. eesti keel
Kehalises kasvatuses hakkab järgmisest nädalast suusatamine!
Palun kontrollige, et lapsel oleks kolmapäeval inimeseõpetuse ja reedel loodusõpetuse tööraamat kotis! Need on ühe nädalatunniga õppeained ja kui asjad puuduvad, siis ei saa ta tunnis kaasa teha.
Veel väiksed palved:
* Kui teie laps ei käi enam kunstiringis, siis palun kirjutage selle kohta avaldus. Vastasel juhul ei saa teda ringi nimekirjast kustutada ja ta kogub asjatult puudumisi.
Samuti on võimalik avalduse alusel kunstiringis käima hakata.
* Kuna me sööme sellest nädalast alates peale kolmandat tundi, siis lähevad lastel selleks ajaks kõhud üsna tühjaks. Seega arvan, et laps peaks enne kooli tulekut natukenegi midagi sööma.
P.S. Meie selle poolaasta plaan on minna märtsis (või aprillis) Ugala teatrisse vaatama etendust "Karlsson katuselt". Jälgige teateid!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar