pühapäev, 8. mai 2011

Emadepäeva eel


Kõige ilusam
Leelo Tungal

Oma ema lapse silmas
kõige targem on ja parem.
Temast kenamat maailmas
pole praegu, polnud varem.

Mis on ilusaimad lilled?
See on ammu teada asi:
kauneimad on lilled, mille
emale toob lapse käsi
!

Ilusat emadepäeva Teile, kallid emad!

Möödunud nädalal mõtlesime palju oma emadest: lugesime, kirjutasime, kuulasime tekste ja õppisime pähe luuletuse, mida emadepäeva hommikul koos endakorjatud lillede ja endameisterdatud kingitustega üle anda.
Kunstiõpetuses meisterdasimegi pildiraamid, kuhu võis panna ema või enda pildi ja maalisime "Lilled emale" ning raamisime need tekstiilraamiga.
Inimeseõpetuses rääkisime veel asjadest ja võrdlesime koduse tööna täidetud tabeleid hindade kohta. Püüdsime ära määrata, millal on asjad kallid, millal odavad (hinna järgi). Arutlesime ka selle üle, missuguseid asju ja millal on mõtet parandada ja missuguseid mitte. Üritasime leida ka võimalusi, kus või kes saaks teatud asju parandada. Arvasime ühiselt, et enda südamest tehtud kingitus (näiteks emale) on väärtuslikum ja kallim, kui poest ostetud vidin.
Loodusõpetuses tegime tunnikontrolli eelmises tunnis õpitud lindude ja lillede peale. Njah, oleks oodanud paremaid tulemusi. Aga ehk pean ise sellest pisut õpetust võtma. Uue teemana käsitlesime kodulinde. Nendega tundub asi pisut parem olema, aga eks see ole siis näha, kui neid kontrollime.
Matemaatikas tegime kontrolltöö täiskümnetega arvutamise peale. Tulemuste põhjal saab teha järeldusi, et kellel matemaatikas varem probleeme pole olnud, see saab ka edaspidi hakkama, aga kes ei saa, sellel tuleb kõik palju vaevalisemalt. Kahjuks on materjal, mis on vaja õppeaasta lõpuks omandatud saada ette antud ja nelja-viie lapse pärast päris passima jääda ei ole võimalik. Usun, et koduski on matemaatika õppimine aeganõudev ja keeruline, aga seejuures peaks arusaadav olema ka see, et ühe õpiabi tunniga nädalas ei suuda minagi imet teha. Püüame ikka koostööd jätkata ja last võimaluste piires aidata. ;)
Sel nädalal uurisime, kuidas lugeda üle kümne esinevaid järgarve. Tekkis ikka raskusi nii mõnelgi. Veel sai uue teemana edasi võetud mõõtühikud sentimeeter (cm) ja meeter (m). Käisime kooliõe juures end mõõtmas ja võrdlesime pärast koos üksteise pikkuseid. Leidsime klassi kõige pikema poisi ja tüdruku, arvutasime sinivaala pikkust ja kaelkirjaku toiduhaaramise ulatuse kõrgust. Nüüd peame oskama täismeetritele sentimeetreid juurde liita ja asjade laiuseid ja pikkuseid võrrelda.
Eesti keeles sai katsetatud tekstist arusaamist. Oli vaja teksti järgi värvida ja joonistada. Sellega saadi üsna hästi hakkama. Lugesime, miks hakkab ema muretsema, kui ta ei tea, kus või kellega ta laps on. Arutlesime, missugused on tänapäevased võimalused (mobiilid) ja mida teha, kui mobiili ei ole. Tuletasime meelde õpetaja lapsepõlveaegse teatamise viisi - kirjutasime kirja!
Emadepäeva puhul õppisime pähe luuletuse ja kuulasime, ning lugesime kuidas Anna ja Aadam selleks tähtpäevaks valmistusid.

Kuna õige pea on kätte jõudmas tasemetööde aeg, siis harjutame ka selleks. Esimest korda üritasime teha etteütluse ilma õppimata. Ja tulemused näitasid, et... peame veel tööd tegema.
Esimese klassi tasemetööd on tehtud meie koolis seitse aastat. Eesti keeles koosneb see mitmest osast: lugemine (individuaalselt), etteütlus (hääli pikkus), osaoskused (teksti mõistmine, mõistatused, vanasõnad, nuputamine jms) ja matemaatika (arvutamine, võrdlemine, mõõtmine jms).
Tasemetööd toimuvad:

esmaspäeval, 16.mail lugemine;
teisipäeval, 17.mail etteütlus;
neljapäeval, 19.mail osaoskused;
teisipäeval, 24.mail matemaatika.

Lastevanemate koosoleku olen esialgu planeerinud 24.maile. Aga kui soovite varem (17.mail), andke julgelt märku!

Meeldetuletuseks: piltide ümbrikute tagastamise tähtaeg on kolmapäev, 11.mai. Lugege täpselt juhendit ümbriku tagaküljelt ja toimige nende järgi.

Rahulikku uut nädalat!!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar