esmaspäev, 7. jaanuar 2013

Head alanud aastat!!!

Tere ja head alanud aastat kõigile! Ei hakkagi enam vabandama, et pole kirjutada jõudnud. Täidan nii nagu saan ja jõuan ning annan sellest märku teile juba tuttaval viisil.

Veerandi viimasel nädalal oli meil tegemisi ja olemisi niivõrd palju, et õppetööks eriti aega ei olnudki. Esmaspäev algas advendihommikuga. Teisipäeval käisime Kilplala jõulumaal, kus oli väga vahva etendus sellest, kuidas kilplased jõule pidasid. Pole see kilplase elu nii kerge midagi! ;) Peale etendust saime lähemalt uurida, kes need kilplased ikka olid ja kuidas nad oma asjad aetud said. Ratsutasime kepphobustega, külastasime kilplaste nõukoda, võtsime tarkuse kotist pisut tarkust, tutvusime kilplaste ilmaennustajaga jpm. Kuna õues oli väga külm ilm, siis õuemänge eriti kaua nautida ei suutnud. Toas pakuti pärast veel sooja suppi ja võileiba. Teele kaasa sai igaüks priske piparkoogipõrsa. Usun, et kõik jäid päevaga väga rahule.
 Mis kell on? See kell näitab muide täitsa õiget aega!
 Kuidas kilplased piparkooke teevad?
Kuidas kilplased nõu otsivad?
Kuidas kilplased jõulupuu püsti saavad?
 Meie kilplased kepphobustega ratsutamas.
Kilplaste moodi suusatamine.

Viimasel nädalal pidasime ka jõulupidu, kus oli ülesandeks antud esitada etteantud luuletus võimalikult huvitavalt. Meie tegime seda näidendi vormis:


Juba õhtul akna taga 
heljus lumi langedes.
Hommikul on õued aga 
kõikjal paksult hangedes.

Valged kasukad saand aias 
üle öö kõik õunapuud
Kõnniteel käib kaares laias 
vilkalt majahoidja luud.
 
Meil on juba valmis plaanid, 
millest mõeldud, nähtud und:
pea me suusad, pea me saanid 
kihutavad mööda lund.
(Paksus kirjas tegelased piltidel näha.)


Saime pisut mängida ja siis tuli külla üks väga vahva Jõuluvana. Ta tegi mõned põnevad mängud ja jagas kõigile lahkelt kingitusi.

Neljapäeval oli lastel võimalus kaubelda koolis jõululaadal. Meie klassis oli osavõtt väga suur. Tublid!
Veerandi viimasel päeval toimus jõuluveerandile traditsiooniline jõulujumalateenistus, pidulik aktus ning klassijuhataja tund, kus tegime kokkuvõtteid möödunud veerandist.
Teise veerandi lõpetas meil ainukese viielisena Melani. Tubli! Nelja-viielisi on meil 12. Pole ka viga. Aga need, kellel kolmed tunnistusel peavad nüüd natuke rohkem pingutama, sest need tulemused on võimalik järgmistel veeranditel kindlasti parandada. Kahjuks tuli kahel õpilasel ka üks kaks tunnistusele ja õpetaja tahaks väga loota, et see enam ei kordu...
Terved lapsed on meie seast olnud Kristi, Melani, Kaur ja Kermo. Ehk siis nemad ei ole poole aasta jooksul koolist ühtegi päeva haiguse tõttu puudunud.








Novembris käis meie koolis Martsipanigalerii. Kõigil oli võimalus meisterdada juhendajate käe all martsipanist kujukesi. Oli väga tore!


Samal päeval oli meil klassiõhtu, mille lõpetasime väga asjaliku helkurkoolitusega. Usun, et need, kes kohal käisid, ei kahetsenud.
19.novembril oli lastevanemate koosolek. Tänan kõiki kohalviibijaid! Kuigi koosolekust on juba päris palju aega möödas, teeksin siinkohal väikese kokkuvõtte ja meeldetuletuse räägitust, sest mured ei taha kuidagi väiksemaks minna... . 
* Käekirjad hakkavad muutuma lohakaks. Selle parandamiseks võtan uuest poolaastast osadel õpilastel (kellel käekirjaga kõige rohkem probleeme on) kasutusele esialgu abijoonega vihikud. Kui see ka ei aita, hakkan andma lisatööd kirjalehtedel.
* Endiselt on suureks mureks ühe nädalatunniga õppeainete asjade puudumine. Palun aidake lapsel kontrollida, et õppevahendid kotis oleks. 
* Suur mure on ka töövahendite puudumine. Algas uus poolaasta. Üle poole õppeperioodist on tegelikult veel ees. Palun kontrollige üle töövahendite olemasolu. Iga päev peavad kaasas olema: JOONLAUD!!!, tindipliiats(id), harilikud pliiatsid, värvilised pliiatsid, käärid, pulgaliim.
* Veel ei ole kõigil kunstitööde jaoks suurt mappi ega alust. Mapita tööd jäävad riiulisse vedelema ja kortsuvad, lähevad koledaks, kaovad ära. Aluseks sobib kasvõi vana vakstutükk, kui muud pole võimalik muretseda. Vanad papid, mida siiani oleme kasutanud, on juba väga koledad, neid puhastada ei saa ja need rikuvad juba tehtavaid töid. Ehk leiate lahenduse?
* Inglise keele õppimisel on abistavaks materjaliks lastevanematele hääldusmärkide selgitused õp lk 109.
* Tõsine mure on järelvastamistega. Kodukorra järgi peab õpilane parandama ära kõik negatiivsed hinded ja järgi vastama kõik kontrolltööd, mille ajal on koolist puudunud. Kahjuks see meie klassis hästi ei toimi. Siinkohal on eriti oluline osa koostööl. Palun veel kord (kuigi juba piinlik on), et vanemad jälgiksid oma lapse hindeid ja laseks ebaõnnestunud tööd võimalikult ruttu ära parandada! Hinde järele vastamiseks on ette nähtud 10 päeva hinde teadasaamisest! Siiski kipub tegelik olukord olema selline, et õpetaja kontrollib vastamist vajavaid hindeid ja kutsub lapse vastama. Kuid mida see laps vastab, kui ta pole kodus selleks ette valmistunud? Palun mõistvat suhtumist ja ootan hinnete jälgimist ikkagi teie kui lastevanemate poolt! Koosolekul tehti ettepanek lastele oma eKooli kasutaja teha. Edastasin info arvutiõpetajale ja osad lapsed on nüüdseks juba ka ise eKooli kasutajad. Loodan, et see aitab neil ka endal hinnetest täpsemat ülevaadet saada.
* Kuigi meie kool kasutab eKooli, siis on kodukorra järgi õpilasel siiski kohustuslik ka õpilaspäeviku täitmine. Olen püüdnud sel õppeaastal ka ise õpilaspäeviku täitmist kontollida andes sellest märku oma allkirjaga ka vanematele. Ootan vastumärguandena ka teie allkirju. ;)
* Uue õppekava järgi võib käitumist ja hoolsust hinnata kord poolaastas. Esimesel veerandil kasutasin võimalust veerandi hoolsuse- ja käitumise hinne panemata jätta. Ent kuna poolaasta hinne oli vaja välja panna, siis tegin järelduse, et pool aastat on käitumise ja hoolsuse hindamiseks siiski liiga pikk periood. Pealegi on kolmas ja neljas veerand tunduvalt pikemad veerandid kui esimesed kaks, nii et neid arvatavasti siiski hindan veerandite kaupa. Lisamärkusena neile, keda koosolekul kohal ei olnud: märgin eKooli asjade puudumised jms märkusena üles rohkem endale arvepidamiseks kui teile kaebamiseks. Selle järgi saan selgema pildi hoolsuse hindamisel.
* Vanematepoolse tähelepanekuna mainiti ära lapse koolikoti raskus. Lahendusena leidsime variandi, et koduseks tööks mittevajalikud asjad võib jätta kooli. Kuid sellega tekkis väike tõrge, sest lapse haigestumisel (või muul põhjusel puudumisel) on asjad koolis ja ta ei saa kodus iseseisvalt järgi õppida. Nokk kinni, saba lahti... .
* Kevadise ekskursiooni ettepanekuna tegin minna vaatama muusikali "Shrek". Osalemise soovist ja/ või võimalikkusest palun eKoolis võimalikult ruttu teada anda! Peale etendust on ühe lapsevanema poolt pakutud võimalust külastada Premia't, kus lapsed saaksid ka pisut jäätist maitsta. Loomulikult oleme avatud ka muudele pakkumistele!
 
Eelmisel veerandil alustasid koolis tööd kaks huvialaringi. Päästealaring on mõeldud kõigile kooliealistele, kes tunnevad huvi päästeala puudutava vastu (tuletõrje, esmaabi, ohutus jpms). Nüüdseks on see huviring oma hoo sisse saanud ja juba on kohtutud huvitavate inimestega ja tehtud palju põnevaid tegevusi.
Oma hoogu aga ei saanud tunniplaani ja teiste huvialaringide tõttu veel sisse Liiklusring. Siiski on see oluline käima saada, kuna kevadel tahavad eelkõige meie klassi õpilased omandada jalgratturi load. Sellel veerandil loodame selle toimima saada reedeti, 6.tunnina. Kindlasti soovitan kõigil neil ringist osa võtta, kes tahavad jalgratta eksami kevadel sooritada!

Jutt läks küll pikaks, aga üle pika aja võib ju pikka juttu ka lugeda. Kes teab, millal jälle saab!? :P

P.S. Kõikide õppetööd või kooli puudutavate küsimustega võite julgelt alati minu poole pöörduda (telefonitsi, meilitsi, eKoolis, facebookis). Üheskoos leiame lahendused! Koostöös peitub jõud! :)