esmaspäev, 28. veebruar 2011

Väike võlg - Eesti sünnipäev!

Pean jällegi vabandama, et ei olnud võimalik õigeks ajaks sissekannet teha. Meie mõtlesime kodumaa sünnipäevale niimoodi:
Eesti keeles püüdsime kirjutada ise jutukesi. Tähelepanu pöörasime rohkem täishääliku pikkusele. Vestlesime palju oma kodumaast. Tuletasime meelde, mis on Eesti sümbolid. Lugesime luuletust Talvine kodumaa.
Matemaatikas peaksime nüüdseks oskama nii liita kui kahutada teise kümne piires. Nii mõnelgi vajaks arvutamine rohkem harjutamist! ;)
Kunstiõpetuses meisterdasime rebimistehnikas WC-paberi rullidest Pika Hermani torne, mille ilu ja võlu näete ka piltidelt.

Teade: kehalise kasvatuse õpetajat asendab õp Marge Terras. Tunnid toimuvad õues ja suuskadel (kui ilm võimaldab).

Lisateade: 1.-3.klass läheb 26.aprillil kevadisele ühisekskursioonile Viljandi Ugala teatrisse. Vaatame etendust Karlsson katuselt ning peale seda on meil erakordne võimalus kohtuda näitlejatega. Kuna päev läheb üsna pikaks, tellime teatri kohvikust ka väikese eine.
Sooduspiletite saamiseks on need vaja välja osta kuu aega enne etendust. Seega palume tuua esialgu 10 eurot hiljemalt 18.märtsiks, millele lisandub hiljem bussisõidu raha. Kogu ürituse maksumuseks (teatri külastus, transport ning väike eine) tuleb orienteeruvalt 15 eurot.

Päikest! :)

teisipäev, 22. veebruar 2011

Sõbranädal

Kõigepealt vabandan, et pole jõudnud varem sissekannet teha.
Sõbranädal oli tihe, kiire ja täis toredaid tegemisi. :)
Sõbrapäeval käisid meil vastuvisiidil Jaanimardikad lasteaiast. Sai neile esinetud ja nendega koos paar mängu mängitud. Vahetasime ka sõbrapäeva südameid.
Enne ärasaatmist näitasime neile, kuidas algab koolitund ning õpetaja tutvustas koolieelikutele pisut koolimaja.

Sõbrapäeva puhul meisterdasin igale oma klassi lapsele ka väikese sõbrapäeva kingituse. :P







Sünnipäeva puhul õnnitlesime Annabel'i. :)

Teisipäeval pidasime sõbrapäeva klassiõhtut koos vanematega. Kassiõhtu pilte leiate siit. Õnneks ei nurjanud pakane meie toredat üritust ja saime meeldivalt koos aega veeta. Lapsed esinesid väikese eeskavaga. Peale seda tuletasime vanematele meelde vanu häid seltskonnamänge, millele järgnes vaba vestlus vanematega (õppetöö teemadel). Samal ajal mängisid lapsed õpetaja abilisetega 7.klassist. Sai ka natuke näksitud ning mälu treenitud. Vestluse taustaks vaatasime esimese koolipäeva videot, mida saab soovi korral minu käest tellida. Vestlesime jooksvalt lugemisest ja lugemispäevikutest, kunstiringi segadusest, külmast jm. Meeldetuletuseks kordan, et kui väljas on külma rohkem kui -20 kraadi, võib 1.-6.klassi laps jääda koju. Siiski võtame uut osa edasi, kui kohal on üle poolte õpilastest. Seega palun külmapüha tõttu puudujatel jälgida eKooli, et vajadusel kodus iseseisvalt järgi õppida. Külmapüha tõttu oli meie klassis rohkem puudujaid vaid reedel. Nagu aru olen saanud, siis lapsed tahavad ise kooli tulla, kuigi neil oleks võimalus koju jääda. Muidugi on koolis soe ja saab süüa ning lastega tegeletakse ka siis, kui kohal on vähem kui pool õpilastest. Võime rõõmu tunda selle üle, et külm meie klassi õppetööd takistanud pole! :)

Klassiõhtul unustasin ikkagi rääkida puudumistest teatamise küsimuse. Ehk ei ole palju palutud, kui teatate mulle ka külma ilma tõttu puudumisest? Siis on puudumiste märkimine lihtsam ja korrektsem. Ekoolis on puudumisest teatamine ka imelihtne ning minul sealt puudumise põhjuse lisamine samuti kergem. Siis ei ole ka ohtu, et mul suuline või kirjalik teade meelest võiks minna. Palun mõistvat suhtumist! ;)
Muudel põhjustel puudumiste teatamise kohta lisan väljavõtte meie kooli kodukorrast:
5. PUUDUMISEST TEAVITAMINE (PGS §35,36)
5.1. Üldhariduskooli õpilane ei tohi puududa koolist ilma mõjuva põhjuseta.
5.2. Kui õpilane puudub haiguse tõttu, kuid ei ole pöördunud arsti poole, esitab ta lapsevanema tõendi, millele on märgitud puudumise põhjus.
5.5. Lapsevanem teavitab hiljemalt õppest puudumise esimesel päeval kooli (klassijuhatajat) lapse puudumisest ja selle põhjustest. Kui vanem ei ole kooli teavitanud, on klassijuhatajal õigus järgmisel päeval tunda huvi õpilase puudumise kohta.
5.6. Vabandatavateks põhjusteks loetakse
5.6.1. õpilase haigestumine või tervishoiuteenuse kasutamine;
5.6.2. läbimatu koolitee või muu vääramatu jõud;
5.6.3.olulised perekondlikud põhjused;
5.7. Perekondlikel põhjustel puudumine on erandlik ning sellest teavitab lapsevanem klassijuhatajat eelnevalt.

Lühikokkuvõte eelmise nädala õppetööst:
eesti keeles lugesime Hipi kooliteest, meenutasime enda kooliteel juhtunust ja proovisime ümberjutustamist. Õppisime ka ühe vanasõna selgeks: Tarkus tarviline vara. Õpi hoolega.
Kratt Kata eksimuse tõttu saime aru, kui tähtis on osata õigesti kirjutada. Õppisime selgeks täishääliku pikkuse reegli ja teame nüüd, et lühikese täishääliku kirjutame ühe tähega, pika ja ülipika kahe tähega.
Matemaatikas kordasime ikka liitmist, lahutamist, võrdlemist ja tekstülesannete lahendamist. Uues osas õppisime liitma juba 20-piires.
Inimeseõpetuses mõtlesime Eesti riigi sünnipäevale. Klassi seinale sai riputatud Eesti kaart, mis pakub igal vahetunnil huvi praegugi. Kordasime Eesti rahvuslille, rahvuslindu, otsisime kaardilt oma kodumaakonda ning leidsime kalendrist teisigi tähtsaid päevi, mida tähistatakse.
Kunstiõpetuses mõtlesime samuti oma rahvuslikkusele ja püüdsime maalida rahvaseeliku rütmi.
Reedel, kui külma tõttu oli koolis vaid viis last, vestlesime ilmastikule ja oludele vastavalt kütmisest, soojusest ja ohutusest selle juures. Sest eks praegusel külmal ajal kipub just ülekütmine sooja saamiseks ohutekitajaks olema.

Kevad pole enam kaugel! ;)

pühapäev, 13. veebruar 2011

Tegevusterohke nädal :)

Eelmine nädal oli jällegi vaheldusrikas, aga tulev nädal tõotab tulla veel põnevam! Tänast postitust alustangi uue nädala tegemisi tutvustavalt. Loodan, et ei ole sellega hiljaks jäänud, aga kahjuks polnud võimalik seda varem teha.

Nimelt on homme kõigile hästi teada-tuntud sõbrapäev, mida tähistatkse loomulikult ka meie koolis. Oma klassi siseselt on soovitatav kanda punast (ei saanud seda küll reedel edastada, aga kes blogi loeb, võiks seda arvestada). Koolis toimuvad erinevad tegevused sõbrapäeva puhul: sõbrapostkasti kaudu on võimalik saata tervitusi sõpradele, vahetundide ajal mängitakse seltkonnamänge, toimuvad Valentini ja Valentina valimised, sõbralikuma klassikaaslase ja õpetaja valimised, müüakse lilli ja maiustusi. Seega võiks olla kaasas ka pisut taskuraha! Igal klassis on külla kutsutud omal soovil üks külaline. Meie valisime endale vastukülaskäigule Jaanimardikate ehk koolieelikute rühma lasteaiast. Tahaks neile pisut esineda ja nendega koos mängida ning lõbutseda.

Kuna nädal algab sõbrapäevaga, siis miks mitte jätkata nädalat samal teemal?! Otsustasime juba pikka aega tagasi, et 15.veebruaril kell 17.30 teeme lõpuks sõbrapäeva klassiõhtu koos vanematega. Kui vanem ei saa mingil põhjusel tulla, võib tulla ka vanavanema või vanema õe/ vennaga ja kui ka nendest keegi ei saa, siis ei pea sellegipoolest laps tulemata jääma! Kindlasti võtke kaasa ka Sõbralik Meel ja Lahke Naeratus. :) Igaüks võiks lauakese katmiseks kaasa võtta pisut näkismist. Küsimuste korral pöörduge julgelt minu poole! ;)
Ehk on praeguseks tulevase nädala kohta kõik?!

Eelmisel nädalal olin kahjuks sunnitud poja haigestumise tõttu kahel viimasel päeval puuduma. Siiski olen koolis toimunuga kursis. Vähemalt sellega, mis puudutab tundide sisu.
Eesti keeles kordasime mänguga vastandsõnu. Jänes Jukiga koos sai korratud nädalapäevi ja vaatasime mida ta teeb nendel päevadel. Ehk õppisime selgeks kolmanda reegli, et kui sõna vastab küsimusele, mida teeb, siis kirjutame sõna lõppu -b. Sai tutvutud ka Aadama ja Anna päevaplaaniga, mida nad mingil kellaajal teevad ning selle järgi selgeks õpitud neljas reegel, mis ütleb, et kui sõna vastab küsimusele, mida teevad, siis kirjutame sõna lõppu -vad. Kirjatähtedest õppisime kirjutama c-d ja f-i.
Teisipäeval külastasime kooli raamatukogu, kus meile räägiti armastatud lastekirjaniku Heljo Männi 80.sünnipäeva puhul tema elutööst ja loomingust.

Kolmapäeval võtsime viimast korda kasutusele ka aabitsa, kust lugesime pala "Miks arst teeb haiget?" Arutlesime, et kas ta ikka teeb haiget ja kui, siis kuidas ning milleks seda vaja on. Loo kinnituseks käisime külas Kauri ema töö juures perearsti keskuses. Tutvusime arsti ja arsti õe tööga. Meile selgitati, mida tehakse ooteruumis, mida arsti kabinetis ja mida protseduuride toas.
Näidati erinevaid arstitarbeid. Soovijad said proovida kuuldeaparaadiga südamelöökide kuulamist. Osad kuulsid, osad mitte. Protseduride toas sai voodiga üles-alla sõita. Saime teada, et selleks, et arstiks saada peab hästi hoolega ja palju õppima. Aitäh Kauri emale ja õde Eekale toreda vastuvõtu eest!!!

Matemaatikas kordasime sel nädalal veel paaris- ja paarituid arve, õppisime suuremate arvude (11-20) võrdlemist ja kordasime üldiselt seniõpitut. Ees ootab meid liitmine ja lahutamine 20 piires. Oleks tore, kui kodus ja miks mitte ka poes rohkem arvutamist harjutaks.

Kunstiõpetuses valmistusime sõbrapäevaks. Meisterdasime toredaid kaarte ja joonistasime sõbrapäevast.

Kolmapäeval oli meie jaoks tähistamistvääriv päev selle poolest, et meil sai 100 päeva koolis käidud! Selle puhul sõime ka väikese koogitüki.


Kolmapäeva pealelõunal oli koolitus "Targalt internetis" kõigile huvitatuile. Meie klassist oli ka üks lapsevanem esindatud. Kahjuks oli huvi ürituse vastu vähene. Võibolla oli ka aeg tööinimestele ebasobiv. Usun, et kes kohal käisid, ei pea kahetsema, sest teema käsitlus ei olnud tavapäraselt igav, vaid minu arust küll päris huvitav ja mõtlemapanev.

Sõbralikku sõbranädalat kõigile ja kohtumiseni juba teisipäeval - klassiõhtul! ;)

pühapäev, 6. veebruar 2011

Head uut aastat!

Sel nädalal algas Hiina kalendri järgi uus aasta - valge kassi ehk jänese aasta.
Nädala alguses algas uus aasta ka minu eluteel... . :)Teisipäeva, 1.veebruari hommikul, kui klassi astusin, oli tahvlile kirjutatud: "Arvasid, et unustasime Su?" Ja sellele järgnes "rünnak" selja tagant. Nimelt tulid seitsmendikud (minu eelmine klass) mind õhupallide ja šokolaadidega sünnipäeva puhul õnnitlema.

Juba ootasid järjekorras Eva ja Ülle, kes õnnitlesid mind esimese klassi laste ja nende vanemate poolt. Sellele järgnes esimese klassi grupikalli.

Armastan üllatusi! Tänan kõiki, kes tegid minu sünnipäeva imetoredaks! Tänan väga ka meelespidamise, lille ja kingituse eest!!! :)

Järgnevalt aga ülevaade meie sellenädalastest tegemistest:

Jätkasime loomade talviste eluviiside teemal. Lugesime, et talvel karu uksele koputamine pole kõige targem tegu, sest ta võib selle peale väga kurjaks saada. Ja saime teada, et karu võib talveune ajal kaotada koguni 50 kilo rasva! Lugesime luuletusi karu talveunest. Kunstiõpetuses meisterdasime mahlapakkidest lindude söögimajakesi ja rasvatihaseid ning leevikesi.

Eesti keeles õppisime veel sama tähendusega sõnu ja vastandsõnu. Proovisime kirjutada lünkteksti abil ise jutukesi vastandsõnadega. Need tulid välja päris toredad ja ka käekiri on mõnel päris ühtlane ja ilus vaadata. Kirjatehnikas sai õpitud j ja g. Seega on meil nüüd kirjatähed peaaegu kõik õpitud (vaid mõni võõrtäht on jäänud) ning üritame edaspidi kirjutada rohkem kirjatähtedega.

Sissejuhatus sai tehtud nädalaplaani teemasse. Tuleval nädalal kordame kõiki nädalapäevi ja räägime erinevatest ametitest. Kui keegi arvab, et oleks tore oma ametit tutvustada, andke palun märku! ;) Kui kellelgi lastest veel "Jussikese seitse sõpra" lugemata on, siis nüüd oleks selleks paras aeg!

Matemaatikas kordasime kümnelisi ja ühelisi ning kümnega liitmist. Uute teemadena käsitlesime järgarve ning paaris- ja paarituid arve. Õppisime kümne ja kümneni lahutamist. (Seletuseks: 10+3=13; 3+10=13; 13-3=10; 13-10=3).

Inimeseõpetuses oli tore näha, et kodudes ikka mängitakse nii laua- kui muid huvitavaid mänge, ka koos perega. Veel rääkisime õppimisest kui koolilapse tööst. Arutasime, et õppimine võib olla vahel raske, vahel kerge, mõnikord igav, aga ka huvitav. Enamus arvas, et õppimine on lõbus, põnev, huvitav, kerge ja kindlasti kõigile vajalik.

2.veebruaril rääkisime Tartu rahust ja iga laps sai endale Eesti lipu värviraamatu, kus on tutvustatud kõiki Eesti lipupäevi ja on võimalik värvida vastavateemaline pilt. Tore oli, et see raamat tekitas huvi rohkem kui ühel tunnil. Järgmistel päevadelgi oli see kaasas ja värviti vahetundides eelmiste lipupäevade pilte, (mis ununesid õigel ajal värvimata).

Neljapäevases kunstitunnis tervitasime valge kassi ehk jänese aasta algust kasutades ainult harilikku pliiatsit ja kustukummi - värvisime tausta hariliku pliiatsiga ära ja siis kustutasime jänese või kassi peale. (Kes seda tehnikat ei julenud proovida, see joonistas lihtsalt hariliku pliiatsiga kassi või jänese.)

Loodusõpetuses rääkisime Päikesesüsteemist - Päikesest, Maast, planeetidest ja tähtedest. Sellest, millal on öö ja millal päev ning kui pika aja jooksul tiirleb Maa ümber oma telje ning pöörleb ümber Päikese. Uut ja huvitavat oli laste jaoks palju.


Sel nädalal said lapsed esimese hinde lugemispäeviku eest. Selle eest saab igasse kuuse ühe hinde. Kui lapsel oli loetud rohkem kui üks raamat, siis ootab see hinne minu päevikus järgmise kuu hinde sissekannet. Väga tulid lugejad on siiani olnud Eeva ja Liisa, kellel on loetud juba neli raamatut, aga tublid lugejad on olnud ka Melani, Annabel H, Kati ja Heneriin, kellel on loetud kolm raamatut. Nagu varem räägitud, siis peaks esimese klassi lõpuks olema igaühel läbi loetud vähemalt viis raamatut. Rohkem võib alati! Soovituslik nimekiri on lisatud ka blogi parempoolsesse veergu. Iga kuu lõpus võtan lugemispäevikud hindamiseks.


Märkuseks: Ikka veel ei ole mõnel lapsel õpikutel ja töövihikutel ümbriseid!!! Uued töövahendid on käes olnud juba neli nädalat!


Infoks:

Kolmapäeval, 9.veebruaril toimub koolis internetialane teabepäev "Targalt internetis", kuhu on oodatud kõik, kes teema vastu huvi tunnevad. Püüan pisut täpsema info selle kohta lisada siia homme.


Teisipäeval, 15. veebruaril on plaan korraldada esimese klassi klassiõhtu koos vanematega. Täpsem info tulevanädalalases sissekandes. ;)