reede, 28. jaanuar 2011

Talvised tegevused

Sel nädalal mõtlesime palju erinevatele talvistele tegevustele.

Eesti keeles arutasime, mida kõike saab talvel teha. Lugesime lugusid lumest, metsloomade ja lindude aitamisest talvel. Õppisime piltide järgi jutustama. Ja tutvusime reeglitega: lause algab suure algustähega ning lause lõppu pannakse punkt, küsi- või hüüumärk.
Kirjatähtedest saime selgeks r, s, š.

Matemaatikas tutvusime lähemalt arvudega 11-20. Tegime kindlaks, et arvud, mida kirjutame kahe numbriga on kahekohalised arvud ja numbrid 1-9, mida kirjutame ühe numbriga on ühekohalised. Õppisime ühele kümnelisele üheliste juurdeliitmist. Pusime endiselt ka tektsülesannetega, mis valmistavad päris palju raskusi. Õnneks on mõni, kes hakkab neist juba aru saama! Kiire pilgu viskasime ka meie uuele rahale - eurole ja püüdsime nendega arvutada.

Kunstiõpetuses sai üle korratud aastaaegadele vastavad iseloomutunnused ja need aknasse joonistada - iga aastaaeg oma ruutu.

Inimeseõpetuses rääkisime sellest, et lapse töö on mäng. Kõige paremini õpib laps mängides. Kuigi minu küsimusele, mis on lapse töö, tulid vastuseks küll väga tõsised tööd: lumerookimine, söögi tegemine, muru niitmine, pesu triikimine jms. Nii tundub, et meie lapsed on ikka ülimalt tublid! Eks see õige ole, et igal lapsel peavad olema kodus mingid kindlad ülesanded, millega ta peab tegelema ja hakkama saama. Ja raskemaid töid võib ka vahel teha ja proovida. Tähtis on aga see, et koolilaps enda asjade eest hoolitsemisega hakkama saaks nagu näiteks oma riiete korrashoid, oma toa või nurga ja kirjutuslaua korrashoid, peale kooli endale võileiva valmistamine jms. Nii mõnegi puhul on märgata, et ei oska eelpool nimetatut. Seetõttu on endiselt probleemiks ka koolis garderoobi ja oma töölaua korrashoid. Samuti kipuvad ühtedel ja samadel lastel ununema kooliasjad või kirjalikud kodused ülesanded (töölehed) koju.

Loodusõpetuses käisime metsloomadele süüa viimas.


Uurisime metsloomade jälgi ja vestlesime, miks on vaja eriti rasketel talvedel linde ning loomi aidata ja neile süüa viia.
Näitasin lastele ka pilte, kuivõrd metssiga inimest võib usaldada nii, et sööb suisa peo pealt, laseb silitada ja isegi sülle võtta!



Klassivälise tegevusena toimus neljapäeval koolis kaks üritust. Üheks oli kabeturniir vahetundide ajal, mis jätkub suure huvi tõttu järgmisel nädalal ning õhtul oli kõigil 1.-6.klassi õpilastel võimalus osaleda mänguõhtul. Kõik, kes olid kohal, jäid rahule!


Olge terved ja hoidke kokku!

reede, 21. jaanuar 2011

See nädal möödus kuidagi nii kiiresti!

... ütlesid Melani ja Annabel täna. :D
Meie nädal algas sünnipäevalapse Kenneti õnnitlemisega.
Terve nädala rääkisime aastaaegadest: kordasime/ vastasime Aastalaulu, tegime rühmatöid kirjeldamaks aastaaegade iseloomusid ja tunnuseid, õppisime laulu aastaaegadest. Lugesime katkendit, kuidas aastaajad tekkisid samanimelisest Margit Saluste raamatust.
Teame, et taevas on tähed, aga ka raamatus on tähed. Taevas on tähed, mida me näeme, kuid kokku ei jõua iialgi lugeda. Aga raamatus on tähed, mida me näeme ja kirjutame ning neid lugedes muutuvad raamatutähed häälikuteks, mida me kuuleme ja hääldame. Veel teame, et tähtedest saab kokku panna sõnu, sõnadest lauseid ja lausetest jutu. Lisaks teame, et häälikuid jagatakse erinevatesse rühmadesse: täishäälikud, kaashäälikud, sulghäälikud ja võõrhäälikud. Täishäälikutega õppisime selgeks ühe laulugi.
Kirjatähtedest õppisime kirjutama t ja v tähte. Lapsed said esimese koondhinde kirjatehnika eest (h-t). Neljapäeval tegime esimest korda (õpitud) etteütlust.
Matemaatikas õppisime mõõtühikuid sentimeeter (cm) ja meeter (m). Lahendasime ülesandeid kasutades mõõtühikuid, joonestasime sirglõike, mõõtsime asju joonlaua ja meetripuuga. Raskusi tekitavad tekstülesanded. Püüame neile edaspidi rohkem rõhku panna. Ikka veel ei ole kõigil lastel joonlaudasid! Ometigi räägin lastele ja kirjutan siin blogis... . Võib-olla lihtsalt nende laste vanemad ei loe blogi?! Me kasutame joonlaudasid iga päev ja see peab igal koolilapsel olemas olema!!!
Kunstiõpetuses tegime esmaspäeval paaristööna kalendreid. Enamasti sai jagatud nii, et lapsed said teha oma sünnipäevakuu kalendri. Ja seda tööd tegema hakates selgus kurb tõsiasi, et väga paljud esimese klassi lapsed ei tea (kuigi peaksid teadma!), millal on nende sünnipäev!? Mõni teadis vähemalt oma sünnipäevakuud.
Reedel meisterdasime endale visketopsid. Nädalavahetuse ülesandeks jäi nööbi topsi püüdmine selgeks õppida. ;)
Inimeseõpetuses rääkisime enda ümber olevate inimeste märkamisest ja vajadusel neile abi pakkumisest. Tundus, et meie klassi lapsed oskavad märgata abivajaid enda ümber ja ei karda neile abikätt ulatada.
Loodusõpetuses võtsime kokku kahe nädala jooksul õpitud aastaaegade tunnused ning uue teemana käsitlesime eluta looduse tunnuseid.
Liikluse teemana kordasime pimedal ajal eriti tähtsa helkuri kasutamise vajalikkust! Seda ei peaks ega tohiks häbeneda kanda ka ükski täiskasvanu. Helkurit peaks kandma nii asulas, maantee ääres liikudes kui külavaheteel.
Lugemispäevikutega leppisime kokku, et kuna ma teiste tegemiste kõrvalt siiski ei jõua neile ükshaaval pilku peale visata, siis hakkan neid koguma enda kätte ühel korral kuus. Ja kuna õpilane peaks lugema II poolaastal vähemalt viis raamatut, siis jagubki iga kuu jaoks üks raamat. Seega, selle kuu tähtaeg on 31.jaanuar!
Soovitan väiksema lugemishuviga lastevanematel oma lastele raskemaid raamatuid kohe alguses mitte kätte anda. Muidu nad ei taha varsti enam üldse lugeda. Veel üks väike soovitus, kui laps ei taha ise üldse lugeda, siis tekitage talle huvi lugedes mingi väike, aga huvitav lõik ise ette. Ja kui lapsel tekib huvi, mis edasi saab, siis laske tal endal edasi lugeda! Samuti võiks talt vahepeal küsida, kas ta ikka aru ka saab, millest loeb. ;)
Nädalavahetuseks jäigi koduseks ülesandeks lugeda raamatut (ja lõpetada pooleliolev lehekülg kirjatehnika vihikust).
Järgmisest nädalast on jällegi muutused tunniplaanis, aga loodetavasti on see nüüd selleks veerandiks lõplik.
Esmaspäev: 1. muusika 2. eesti keel 3. matemaatika 4.kunstiõpetus 5 kunstiõpetus 6. koor
Teisipäev. 1. eesti keel 2. eesti keel 3. kehaline kasvatus 4. matemaatika 5. õpiabi (I rühm)
Kolmapäev: 1. eesti keel 2. matemaatika 3. kehaline kasvatus 4. inimeseõpetus 5. klassijuhataja 6. koor/ kunstiring 7. kunstiring
Neljapäev: 1. eesti keel 2. muusika 3. matemaatika 4. kunstiõpetus 5. õpiabi (II rühm)
Reede: 1. loodusõpetus 2. eesti keel 3. eesti keel
Kehalises kasvatuses hakkab järgmisest nädalast suusatamine!
Palun kontrollige, et lapsel oleks kolmapäeval inimeseõpetuse ja reedel loodusõpetuse tööraamat kotis! Need on ühe nädalatunniga õppeained ja kui asjad puuduvad, siis ei saa ta tunnis kaasa teha.
Veel väiksed palved:
* Kui teie laps ei käi enam kunstiringis, siis palun kirjutage selle kohta avaldus. Vastasel juhul ei saa teda ringi nimekirjast kustutada ja ta kogub asjatult puudumisi.
Samuti on võimalik avalduse alusel kunstiringis käima hakata.
* Kuna me sööme sellest nädalast alates peale kolmandat tundi, siis lähevad lastel selleks ajaks kõhud üsna tühjaks. Seega arvan, et laps peaks enne kooli tulekut natukenegi midagi sööma.
P.S. Meie selle poolaasta plaan on minna märtsis (või aprillis) Ugala teatrisse vaatama etendust "Karlsson katuselt". Jälgige teateid!

reede, 14. jaanuar 2011

Toredat alanud aastat!!!

Kuna on esimene selle aasta sissekanne, siis kõigepealt soovin loomulikult head alanud aastat kõigile!
Meie uue aasta nädal oli küll ilus ja mõnusalt rahulik. Tundub, et lapsed said rahulikult puhata ja end välja elada. Vaheajal tähistasid oma sünnipäevasid Eeva, Liisa ja Kermo, keda me tagantjärgi õnnitlesime.


Esmaspäeval muljetasime jõuluvaheajast. Kuna sel aastal on eriti palju lund ja vaheaja lõpuks oli õnneks ka üks sulailm, siis oli lastel võimalik nautida päris palju ka talverõõme - käidi suusatamas, kelgutas, uisutamas, aga ehitati ka lumemememmesid ja -onne. Oma vaheajal nauditud talverõõmud maalisime ja voolisime kunstiõpetuses ka paberile, papile. :)
Veel meenutasime Päka kooli õpilasi ja tutvusime Päka külaga. Tuletasime meelde, missuguseid tähti keegi õpetas ning kordasime tähestikku. Läbiva teemana eesti keeles, matemaatikas ja loodusõpetuses tutvusime kalendriga. Nüüd peaks iga esimese klassi õpilane teadma, et aastas on neli aastaaega ja 12 kuud ning tundma neid nimepidi. Viimased õppisime eesti keeles luuletuse abil ka pähe, mida kontrollime juba tuleval esmaspäeval. Kirjatähtedest õppisime kirjutama h, k ja b tähte.


Matemaatikas vaatasime üle arvu 0 ning kordasime seni õpitut. Elevust tekitas see, kui me saime uued tööraamatud, kus oli esimeseks teemaks arvude 1-100 õppimine. Selle teema kinnistamiseks said lapsed töölehed, mille eest said nad matemaatikasse esimesed head päris hinded. Raskusi on meil veel tekstülesannetest arusaamisega, aga eks iga algus on raske!


Inimeseõpetuses rääkisime aususest. Arutlesime, miks peab aus olema, miks me vahel ei julge oma süüd tunnistada ja mida teha, kui oled saanud hakkama millegagi, mis ei ole kõige parem või õigem. Veel mängisime kordavat lauamängu tööraamatust.


Liiklusõpetuses rääkisime ohtudest talvises liikluses. Lapsed on selles osas küll tublid ja teadlikud ja tahaks loota, et need tarkused ka liikluses olles meeles on. Sel talvel on tõepoolest hanged nii kõrged, et isegi täiskasvanud inimesed ei paista nende tagant välja ja autojuht ei jõua reageerida, kui inimene hange tagant äkki teele astub.

Uuel aastal panime paika ja tuletasime meelde veel mõned klassi- ja kooli reeglid:
- töölehed ja kodused ülesanded tuleb esitada õigeaegselt. (Kui need hiljem järgi tuua, siis kulub õpetajal nende parandamiseks lisaaeg ja tekitab asjatut segadust.) Töölehed kogume oma kiirköitjasse, mis on igal lapsel klassis.
- õpilasel peavad koolis kaasas olema isiklikud töövahendid (NB! JOONLAUD, kustukumm).
- koolis peavad olema käärid, PVA liim, pulgaliim, värvilised paberid, guašid, vesivärvid, pintslid, plastiliin, õlipastellid.
Alates esmaspäevast toimub suurem muutus seoses söögivahetunniga. 1.-6.klass hakkab sööma peale kolmandat tundi (seni oli peale teist tundi) ja söögivahetud hakkab olema 20-minutiline (senise 15-minutilise asemel).


Nädalavahetusel või lähemal ajal soovitan võimaluse korral lugeda raamatut "Kaksteist kuud", mis on ka meie klassi soovitusliku kirjanduse nimekirjas ning lugemispäevikus. Lugemispäeviku täitmisel on oluline, et laps täidab ära kõik ülesanded, mis käivad loetud raamatu kohta, sest lugemispäevikus hindan kogu materjali loetud raamatu kohta.

Meeldetuletus: Kuna saime uued õpikud ja tööraamatud, siis peaks neile paberid või kiled ümber panema!


Teadmiseks: meie plaan võõrustada koolieelikuid lükkus sõbrapäevale ja selleks ajaks planeerime ka ühise klassiõhtu vanematega! ;)

esmaspäev, 10. jaanuar 2011

Kiirteade kehalisest kasvatusest

Tere!

Annan edasi kehalise kasvatuse õpetaja teate. Kolmas veerand on suusaveerand, seega on kehalises kasvatuses vajalikud suusad. Aga kuna rada on värske, siis homme väikseid veel rajale ei lubata ja sellepärast palus õpetaja homme, 11.jaanuaril, kaasa võtta kelgud.